close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה צריך לדעת על טיפול בקשישים?

מערכת שורשיד אב, תשפג01/08/2023

על ידי הבטחת הבטיחות וקידום הרגלים בריאים, וכן על ידי טיפוח קשרים חברתיים ומתן תמיכה רגשית, תוכלו לעזור לקשישים היקרים לשמור על איכות חיים גבוהה

תגיות:
צילום: freepik

ככל שיקירינו מזדקנים, חשוב יותר ויותר שנבטיח את שלומם ונספק להם את הטיפול המגיע להם. טיפול בקשישים כרוך לא רק במילוי הצרכים הפיזיים שלהם אלא גם בטיפול ברווחתם הרגשית, הנפשית והחברתית. בכתבה הבאה, נציג דרכים שונות להענקת טיפול מקיף לקשישים. אותן דרכים יסייעו לשמור על איכות חיים גבוהה וטיפוח תחושת אהבה ותמיכה.

הכתבה בשיתוף עם בית אבות סיעודי.

להבטיח בטיחות בבית:
יצירת סביבה בטוחה היא חיונית עבור אנשים קשישים. הסירו מפגעים, התקינו מוטות אחיזה בחדרי אמבטיה ובמדרגות

צילום: freepik
והקפידו על תאורה מתאימה. בצעו התאמות לפי הצורך לצרכי הניידות שלהם, כגון הוספת רמפה או מעקות.

עודדו פעילות גופנית סדירה:
פעילות גופנית סדירה חיונית לשמירה על כוח, גמישות ובריאות כללית. עודדו את הקשישים היקרים לכם לבצע פעילות גופנית כמו הליכה, יוגה או טאי צ'י. פעילות גופנית לא רק משפרת את הרווחה הגופנית אלא גם מקדמת את הרווחה הנפשית.

קדמו תזונה מזינה:
ספקו תזונה מאוזנת ומזינה כדי לתמוך בבריאותם. וודאו שהארוחות שלהם כוללות פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. קחו בחשבון הגבלות תזונתיות או מצבים רפואיים שהם עשויים לסבול מהם ולפני כל שינוי בתזונה, התייעצו עם איש מקצוע מתחום הרפואה (רופא/ת המשפחה, תזונאי/ת).

וודאו שהם נוטלים את התרופות שלהם:
עזרו לקשישים היקרים לכם לארגן את התרופות שלהם והבטיחו שהם ייקחו אותם על פי המינון הנדרש. מומלץ להשתמש בקופסת תרופות עם חלוקה פנימית וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לסייע להם בלקיחת התרופות בזמן ובמינון הנכון.

עודדו יצירת קשרים חברתיים:
לבדידות יכולה להיות השפעה מזיקה על הרווחה הנפשית והרגשית של הקשישים.

על כן, עודדו אותם לקיים אינטראקציות חברתיות וזאת על ידי ביקורים של חברים ובני משפחה, ארגון של טיולים, הבאתם למרכזי קשישים ועוד.

עודדו פעילויות שתורמות לגירוי קוגניטיבי:
שמרו על מוחם פעיל על ידי השתתפות בפעילויות המקדמות גירוי קוגניטיבי. עודדו קריאה, חידות, משחקי לוח או לימוד מיומנויות חדשות. פעילויות כאלה יכולות למנוע ירידה קוגניטיבית.

ספקו להם תמיכה רגשית:
ככל שאנשים מתבגרים, הם עלולים להתמודד עם המון אתגרים רגשיים. היו אמפתיים וסבלניים, היו קשובים באופן פעיל לדאגותיהם וספקו תמיכה רגשית. עודדו אותם לבטא את רגשותיהם ולשמור על ערוצי תקשורת פתוחים.

סייעו להם בפעילויות יומיומיות:
הציעו סיוע בפעילויות יומיומיות כגון טיפוח, הלבשה והיגיינה אישית, תוך כיבוד פרטיותם וכבודם. התאימו את רמת הסיוע בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לטפח עצמאות ככל האפשר.

קבעו בדיקות רפואיות לשמירה על הבריאות:
קבע בדיקות רפואיות כדי לעקוב אחר המצב הבריאותי וגם כדי לגלות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. לוו אותם לפגישות רפואיות, שימו לב להיסטוריה הרפואית שלהם וכו'.

כמה מילים לסיכום...
טיפול בקשישים מתייחס לרווחתם הפיזית, הרגשית, הנפשית והחברתית. על ידי הבטחת בטיחותם, קידום הרגלים בריאים, טיפוח קשרים חברתיים ומתן תמיכה רגשית, אתם תוכלו לעזור לקשישים היקרים והאהובים עליכם לשמור על איכות חיים גבוהה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה